شلوغ پلوغ

شلوغ پلوغ

درهم بر هم
شلوغ پلوغ

شلوغ پلوغ

درهم بر هم

باربیتورات ها

  آنها گروهی از داروها هستند که از اسید باربیتوریک گرفته می شوند. این داروها بر روی سیستم عصبی مرکزی به عنوان آرام بخش عمل می کنند و قادر به ایجاد طیف گسترده ای از اثرات مغزی هستند.

عملکرد باربیتوراتها بر روی سیستم عصبی مرکزی می تواند از آرام بخشی خفیف تا بیهوشی کامل ایجاد کند. اثر ایجاد شده بستگی زیادی به دوز داروی مصرفی دارد.

اگرچه عملکرد اصلی باربیتورات ها آرام بخشی است ، اما از این داروها به عنوان داروهای ضد درد ، خواب آور و ضد تشنج نیز استفاده می شود ، زیرا آنها قادر به انجام چنین اثراتی در سطح مغز هستند.

به همین ترتیب ، باربیتورات ها با ایجاد اثرات ضد درد بر روی بدن مشخص می شوند ، اگرچه چنین اثراتی ضعیف بوده و خیلی دائمی نیستند ، بنابراین معمولاً برای اهداف بیهوشی درمانی استفاده نمی شوند.


در حال حاضر بحث های قابل توجهی در مورد نقش باربیتورات ها به عنوان داروهای روان درمانی وجود دارد. این مواد از نظر جسمی و روانی پتانسیل بالایی برای اعتیاد دارند و عوارض جانبی زیادی ایجاد می کنند.

مکانیسم عملکرد باربیتورات ها

باربیوتورات  ها مواد محلول در چربی هستند که به راحتی در چربی بدن حل می شوند. این ماده از طریق تجویز در بدن به جریان خون می رسد.

باربیتورات ها به عنوان یک ماده روانگردان ، از طریق خون به مناطق مغز می روند. آنها به راحتی از سد خونی مغزی عبور می کنند و وارد مناطق خاصی از مغز می شوند.

در سطح مغز ، باربیتورات ها با انجام چندین عمل در سلول هدف خود ، یعنی روی سلول های عصبی ، مشخص می شوند


  ادامه مطلب ...

2433

یه خاطره های مبهمی دارم از شبایی که زجر میکشیدم با فکر تو . واقعا الان کیم؟ نمیدونم